Confirm

 Assalamualaikum diariku sayang.

Just nak citer kat ko diari..... Confirm Amjad taknak gak masuk SBP Kangar tu. Ermmm... Sayangnya. Aku faham... Maybe dia taknak nyusahkan aku yg perlu sediakan segala persediaan dia nak ke sana. Tapi aku dah bgtau.... Kot bebetul dia nak masuk.... Takyah fikirkan bab tu. Mmg simpanan aku dah hampir habis boliau dah 😅😆 tapi Aku akan usahakan semuanya insyaAllah. Simpanan SSPNI dia pun ada, ASB dia pun ada... Mmg tak banyak tp insyaAllah boleh je nak guna.

Last2 dia kata.... Let him study kat sekolah yg sekarang ni. Dia ttp nak kat sini. Ko rasa beb? Nak dipaksa nanti risau dia memberontak or stress.... Last2.... Aku turutkan gak tp bersyarat. Game hanya waktu cuti panjang. Dan medsoc hanya dibenarkan 1 shj dan dia pilih insta. Aku bgtau kat dia..... Please jd awak yg dulu. Yg bebetul 'belajar'. Umi nak awak belajar..... Capai your own cita2. It's not for me but Awak sendiri. U r the one yg Nak sgt jd paleontologist.... Awak sendiri nak jd ahli sejarah.... So do your best n don't get distracted cam time form 3. Keputusan anak bujang aku merosot waktu form 3. Sudahnya.... Dia dpt aliran Stem B (aliran sains + Sains Komputer... Takde subjek biologi). Sedangkan dia nakkan/ perlukan subjek biologi tu gak utk lorong kan dia pd cita2nya. Dah merengek suh aku buat appeal utk masukkan dia dalam STEM A. Kimia, physic semua ada.... Takde bio tu je.... But he insist. Hmmmm.... Kena gak laaa sediakan surat appeal tu nanti on 4th utk hantar ke sekolah. Suruh ambik biologi tu sbg subjek tambahan waktu spm taknak lak. Taknak ambik Sains Komputer walaupun dia Excel dlm subjek tu. Tak faham laaa heh bebudak skrg ni. Kena gak laaaa ngikut... Kang tak layan kang.... Kata tak sokong dia. Hermmm

Ajda lak... Nak nangis nengok keputusan dia tahun lepas.... Dia punya lah nak sorok taknak bgtau. Lepuk kang. Dah bebel buat ke sekian kalinya. Heharap she will be doing fine. Cita2 Nak jd peguamcara.... Sanggup habis duit beli buku puisi, suka baca novel... N tak suka sains n maths. Hmmmm no wonder cita2 lawyer.... 

Bantai lah dik. As long as awak ada cita2.... Buat sebolehnya. Jgn jadi cam umi.... Umi awak bukan dr keluarga yg berharta, mak ayah umi tak berpelajaran tinggi dan umi... Kami adik beradik takde guide pun bab belajar ni. Umi sendiri dulu mmg ada cita2 sendiri but bila arwah atok meninggal whilst I'm form 5... Umi cam dah 0. Dah takde impian dah. Habis SPM terus kerja... Asalkan dpt sara hidup kami 1 famili.... Cukuplah coz time tu.... Umi kena ganti arwah atok. Kena galas tugas arwah. Umi start ambik degree pun sbb dpt biasiswa dr Co. Itu pun waktu umur umi 30+. Umur 37 baru dpt g konvo terima scroll (itu pun pegi sengsorg sbb takde sen nak bawak famili. Org lain seronok famili dtg siap bawak bunga bagai... Umi? Pandang je sudah 😅). Time dah tua2 baru dpt belajar.

Bebudak ni mmg laaa dgr n insaf kejap lepas aku cerita sejarah gini..... Insaflaaa kejap pastu kena ingatkan balik bila diorg distracted. Selagi umi korg ni ada insyaAllah boleh laaaa lg  mbebel gini... Dah takde umi ni nanti... Harap korg tetap kuat dan capai cita2 korg n jadi hamba Allah yg berjaya dalam hidup dunia akhirat. Ameen.

Aish... Takmoh potong bawang pepagi ni. Babai sayang

Ulasan