Sakit.... Mati.... Kehilangan... Itu biasa

 Assalamualaikum diariku sayang

Lama tak bercerita ngan ko kan sayang. Entah.... Aku malas utk share pasal aku. Simpan bebaik dalam ingatan sendiri... Yg kengkadang cepat je lupanya hahahaha. 

Sakit..... 

Bulan Feb 2021....Abang ipar aku kat Melaka... Umur 49 tetiba kena strok. Dia duda n dok menyewa bilik je kat Melaka tu but alhamdulillah waktu dia kena tu, dia ada di rumah adik ipar aku si Nana. N alhamdulillah it was just a minor strok but still... Perlukan occupational therapy gak tambah Dia kena kat belah kanan n was his dominan wrist n leg. Abg ipar aku ni duda... Ada 4 anak, 3 pompuan dan sorang lelaki.... Semua dah besar2 n dah ada 2 cucu dah pun. Pendek kan cerita, U can say that he wasn't being a responsible father gak laaa before sbb selalu culas bg nafkah anak pd bekas isteri dia but alhamdulillah Kak Ita manage to handle n besarkan 4 beradik tu (dan dia dah kahwin lama gak ngan suami dia yg skrg ni: isteri kedua) N takleh disalahkan atau complain sgt bila anak2 mengelak utk jaga Bang Shamsur skrg ni. Now, dia dijaga oleh nana.... N nana pun dah start pening dah tu. 

Feb ni jugak, sepupu aku Kak Izah (anak Maklang) start sakit balik. Dia mmg kena dialisis since kidney dia start problem due to her diabetes n medicine I think. Dah 2 3 tahun gak dia kena dialisis tu. N Feb ni waktu g dialisis gak.... Staff sana detect ada kuman dalam darah (before that dia demam seminggu gak)... N terus hantar ke hospital kajang. Sampai skrg masih kat ward lg. Dia suami isteri kena dialisis.... Now husband dia kat umah ngan anak2. Husband takleh berjalan as kaki dah kena potong due to diabetes gak. Alhamdulillah.... Anak2 dia ada 4 org gak and atleast diorg jaga gak kebajikan diorg.

Tadi.... Siang, my twin (kucing laaa tapi), si Yen dah mati. Kemungkinan besar termakan racun. Mati kat atas pangkuan aku. Sedih? Giler tak sedih? Dah takde dah dia naik n tido atas badan aku dah..... Dah takde dah mengekor je keje nya ngikut aku ke dapur ke bilik n ke luar.... Dah takde dah dia datang berlari bila aku panggil dia. Dah takde dah. Dah takde dah dia purrr bila dok kat aku.

Sakit? Mati? Kehilangan? Semua tu kita kena terima.... Dan perlu sedia bila2. Sebab sakit tu reminder.... Mati tu pulak pasti... Kehilangan tu akan selalu ada. Redha tu perlu.

Aku harap aku takkan menyusahkan sesiapa waktu tiba masa aku nanti. Ameen. 



Bye sayang. Sorry lah.... Aku masih rase belum terbuka nak bercerita semuanya.... Just takat gini je lah dulu ye sayang. 


Ulasan