Sunday, July 8, 2012

aku down sesangat tp tak sepatutnya aku begini

Assalamualaikum diari sayang

Aku down sgt ngan mak malam semalam.
Aku tau aku anak mak yang degil, tak dengar kata, suka cakap genggarang dan sume yg tak baikk tu aku lah. Tp aku cuba jadi anak mak yang baik...atleast ambil tahu pasal mak dan ambil tahu pasal keperluan mak. Tapi nampaknya mak tak pernah heran pun.... yg mak tau asyik nak salahkan aku je.

Mak kata aku tak selalu jenguk mak..... minggu lepas aku tak dtg gi umah mak (padahal aku datang walaupun time tu aku mc @ kurang shat).... mak kata aku tak datang umah mak setiap minggu.... memang kengkadang aku tak datang umah mak mak setiap minggu.... sebab aku ada suami... yg kengkadang susah untuk bertoleransi.... aku kot datang umah mak pun selalunya datang ngan anak2 je. Dan aku rasa tak betah duduk rumah mak sebab tiap kal aku datang pasti akan ade amukan dari mak (walhal jika dengan anak2 yg lain... amukan tu amat kurang). Mak manjang agung2kan anak lelaki dan menantunya tu.... aku nih anak perempuan je. Aku tak heran pasal tu tp yang aku marah pasal anak lelaki dan menantunya (yg masih belum ada anak) tu lah yang manjang ada alasan bila disuruh balik duduk ngan mak jaga mak. Mak dok sengsorang. Patut anak lelakinya tu dok ngan mak. Aku pompuan.... perlu ada keizinan suami.... alasan jugak kan. Boleh kot taknak alasan tp aku kene pisah dulu laaa ngan suami aku. Kene sampai begitu ke?


Aku tau tak patut untuk aku kecik ati ngan mak... tp entah.... dah rasa macam arwah ayah dulu dah aku nih. Buat pape untuk mak sebab sayangkannya... tp mak macam tak appreciate apa yang kami buat.... arwah ayah mak benci bila dah takde kat dunia nih.... aku pun sama gak agaknya nanti.

Arrrgggghhhh...malas nak pikir laaaa.... tp memang aku rase down sgt.....walaupun aku tau tak sepatutnya aku begini.

No comments: